موعود
نوعهدان - پیش شماره 1 : شهریورماه 1398

نوعهدان - پیش شماره 1 : شهریورماه 1398

به مناسبت عید غدیرخم و تجدید عهد با ولایت و امامت موسسه فرهنگی موعود عصر عج ماهنامه الکترونیکی نوعهد...

فرهنگ غدیر در سخنان امام رضا علیه السلام

فرهنگ غدیر در سخنان امام رضا علیه السلام

معرّفی غدیر، تنها وظیفۀ امامان علیهم السلام و امثال علامه امینی رحمه الله نیست؛ بلکه امروزه نیاز به ...

ضرورت ولایت پذیری

ضرورت ولایت پذیری

به درستی که سرپرست شما خدا و رسولش و مؤمنان هستند. همان کسانی که نماز بر پا می دارند و در حالی که در...

نااميدي شرق و غرب به‌خاطر نصب علي‏ علیه‏ السلام

نااميدي شرق و غرب به‌خاطر نصب علي‏ علیه‏ السلام

وقتي جريان غدير مطرح شد و وجود مبارك علي بن أبيطالب به دستور ذات أقدس إله به مقام شامخ خلافت و ولايت...

از عید خون تا عید خدا

از عید خون تا عید خدا

عید خون همان «عید اضحی»، به معنی قربانی كردن است. در سرزمین مِنی با قربانی گوسفند، «مَنْ» به «ما» تب...

  • نوعهدان - پیش شماره 1 : شهریورماه 1398

  • فرهنگ غدیر در سخنان امام رضا علیه السلام

  • ضرورت ولایت پذیری

  • نااميدي شرق و غرب به‌خاطر نصب علي‏ علیه‏ السلام

  • از عید خون تا عید خدا

آگهی

نویسنده مطرح و برتر کشور نیز گفت: ارج نهادن به جایگاه والای اهل قلم، فرهنگ و اندیشه ایران ضرورتی انکارناپذیر خواهد بود و دلیل اصلی آن نیز نقش چشمگیر آنان در انتقال تمدن، آیین، رسوم و سنت‌های غنی به نسل‌های آینده است.

«موعود» به همراه نسيم بهارى، بسان بادصبا از همه كوچه ها و لابلاى درخت ها گذشت و وارد صحن اطاق محقرمان شد. همه گوشه ها و زواياى آن را گرفت، چنانكه بناگاه همه تاروپودمان مملو از عطر نسيمى جانفزا گشت. دنيا رنگ ديگرى يافت و همه بود و نبودمان. به راه افتاديم، با همه توش و توان كه جز قلمى و كتابى چند نبود. با تجربه اى دراز از پس چند دهه كار قلمى و فرهنگى در اين پهنه خاك. چشم جز عنايت او را نمى ديد و روى نياز به آستان كسى جز او نبرديم، الا آنكه از باب تذكار، عرض احوال كرديم تاشايد از خوان گسترده موعود كه نام مبارك مهدى صاحب الزمان ارواحناله الفدا زينت بخش آن بود ديگران را نيز بهره اى حاصل آيد.

امامت گوهر فروزنده اى است كه خداوند در ميان بشر به وديعه نهاده است. امام شاكله اى مانند مردمان و روحى فراتر از انديشه هر انسان دارد. از اين رو، بر پيروان امامان است تا امام زمان خويش را بشناسند و در راه معرفت او بكوشند. بدين ترتيب روح و جان را با آب زلال معرفت از هرچه پليدى است، پاك كنند.

سيد جمال الدين حجازى‏
اين ماجرا مربوط به شخصى است كه «حسن عراقى» نام داشت. او در زهد و معنويت به جايى رسيد كه همرديف بزرگان عصر خويش قرار گرفت و از جهت عبادت و معرفت و نيل به مقامات معنوى و كمالات روحى نامور گرديد، وى حدود يكصد و سى سال در اين جهان زيست و در مصر مدفون گرديد.

... يكى دو روزى مى شود كه شاخه هاى گل محمدى توى گلدون شيشه اى روى ميزم را تماشا مى كنم و هر لحظه رنگى از شكفتن غنچه هاى بسته آنها را آرام آرام و يكى يكى باز مى شوند و خنده زندگى سر مى دهند.

خداوند به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده اند، واده داد كه آنها را در زمين جانشين مى كند. همچنانكه پيشينيان آنها را جانشين كرد و دينى را كه براى آنها پسنديده است، استوار مى سازد و ترسشان را به امنيت تبديل مى كند. آنها تنها مرا عبادت مى كنند و براى من هيچ شريكى قرار نمى دهند و كسانى كه بعد از اين كافر شوند، از فاسقان هستند.

بررسی آغاز سیر کاهش تعداد تولدها در ایران
در حالی که بیش از چهار سال از  ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری(مدظله‎العالی) می گذرد که با گذشت ۷ سال از انذارهای معظم له، نه تنها مجلس و دولت محترم هیچ اقدامی برای بهبود محسوس شرایط نگران کننده تحولات جمعیت کشور انجام نداده‌اند، بلکه قویا می توان مدعی گشت، دولت در مسیر مخالفت با سیاست های کلی جمعیت در نظام اسلامی، به گونه ای کاملا هدفمند اقدام به آمارسازی های غیر علمی و شعارهای ژورنالیستی عاری از اقدام می نماید.

اسماعيل شفيعى سروستانى
بيش از چهارصدسال از بسط تفكر، فرهنگ و به تبع آنها مدنيت مغرب زمين مى گذرد. مدنيتى كه بر مبناى تفكر انسان مدار (امانيسم)، جلوات مختلف نفس اماره انسان را متجلى ساخته و همان را هم ملاك و معيار ارزش گذارى و سنجش همه امور عالم و آدم مى داند. ضمن آنكه، فرهنگ حاكم بر آن، بسيارى از ارزشهاى دينى و اخلاقيات مذهبى را تحت الشعاع قرار داده است.

در محضر آيت الله محمّدعلى گرامى‏
قطعا آمادگى مردم دخيل است. بايد پيش از هر چيز يك پذيرش عمومى مهيا باشد. عدالت آن بزرگوار، چيزى نيست كه حتى گروههايى از خواص مردم تحمل آن را داشته باشند. اين ماجرا در تاريخ تكرار شده است. در زمان حكومت حضرت على (ع) بسيارى از نزديكان امام از عدالت آن حضرت به سمت معاويه فرارى شدند. در روايت است كه وقتى حضرت ظهور مى كند، خداوند دست ايشان را بر سر مردم مى گذارد و عقول آنها را به كمال مى رساند.

ولادت او در روز آدينه بود، هشت شب گذشته بود از ربيع الاخر سال 232 ق، لقبش هادى، زكى، سراج و عسكرى بود. نام مادرش حديث، غزال و سوسن بود و فرزندانش خلف قائم، مهدى (ع) بود، موسى، جعفر، ابراهيم، فاطمه، عايشه و دلاله بودند و شيخ المفيد؛ مى گويد: ما او را به جز قائم فرزندى ديگر نمى دانيم. بدرستى كه كريمترين و سخى ترين مردم عصر خود بود و در روايات است

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها