موعود
بازگشت اسیران

بازگشت اسیران

برداشتی آزاد از یک واقعه تاریخی توسط عباس یوسفی ویدئو بازگشت اسیران جست و جویی در تاریخ است تا از نش...

مجامع مخفى‏

مجامع مخفى‏

اسماعيل شفيعى سروستانىپيرامون مجامع مخفى را مجموعه اى از افسانه ها، نشانه ها و نمادها فرا گرفته است ...

امام زمان (ع) و سرانجام يهود

امام زمان (ع) و سرانجام يهود

يكى از دشمنان خطرناك حضرت مهدى (ع) و يارانش، يهود است؛ خداوند تبارك و تعالى مى فرمايد: «همانا شديدتر...

بلواى يهود

بلواى يهود

گفت‏وگو با مارك وبر 1نژادپرستى يهودى و حاكميت آن بر كشورهاى غربى به خصوص آمريكا باعث شده است كه قوان...

محبت در سيره رسول خدا

محبت در سيره رسول خدا

هر كس به مردم مهر و علاقه نشان دهد، مردم نيز او را با جان و دل دوست خواهند داشت. امير مؤمنان عليه ال...

  • بازگشت اسیران

  • مجامع مخفى‏

  • امام زمان (ع) و سرانجام يهود

  • بلواى يهود

  • محبت در سيره رسول خدا

آگهی

طى‏ سال‏هاى‏ اخير، يك خط در ميان، اخبار سلسله دراز غارت و چپاول كاروان مستضعفان و محرومان اين سرزمين به بيرون درز كرده و به خوراك روزانه رسانه‏ ها تبديل شده است تا آنجا كه ديگر، هر صبح و شام، مردم گوش به راه خبرى‏ تازه‏ اند؛ از اختلاس‏ هاى‏ بزرگ، دزدى‏ هاى‏ كلان، غصب دشت‏ها و درّه‏ ها، تصاحب كوه‏ ها و رودخانه‏ ها و سرانجام، جرائم سازمان يافته و فيش‏ هاى‏ نجومى‏ يقه‏ سفيدها. گويا قرار است هر روز داغى‏ بر داغ‏ هايشان افزوده شود.

محمّدرضا ضميرى‏ (قسمت اول)
يكى از آرزوهاى ديرينه بشر گسترش عدالت به معناى واقعى در سرتاسر گيتى است؛ و اين اميد و آرزو به شكل نوعى اعتقاد در اديان الهى تجلى نموده است. در طول تاريخ كسانى كه مدعى تحقق اين ايده شدند، طرحها ريختند و چاره ها انديشيدند، ولى، نتوانستند بشر خسته دل را اميدى بخشند.

 

اسماعيل شفيعى سروستانى‏
امروزه، وسايل نقليه مدرن و سريع السير، مردم را بى احساس رنج سفر از يك گوشه جهان به اقصى نقاط عالم منتقل مى سازد. دستگاههاى مدرن مخابراتى نيز ارتباطات را سهل نموده و انسان را از بسيارى رفت و آمدها بى نياز ساخته است.

عقيده به ظهور «موعود» مخصوص به دين يا ملت خاص نيست. هر يك از ملل منتشر در عالم به نوعى براى اين اعتقاد اقرار آورده اند و براى رهايى جهان از چنگال ظلم و تباهى، ظهور منجى آخرالزمان را انتظار مى كشند.
«سوشيانس مزديسنا» به منزله «كرشناى» برهمنان و «بوداى پنجم» بودائيان مورد قبول همه زردشتيان مى باشد، آنان منتظر سه موعود مى باشند و قائل به وجود هزار سال فاصله ميان هر يك از آنانند.

روزی شخصی وارد بر حضرت رضا علیه السلام شد و عرض کرد: « سلام بر شما ای پسر رسول خدا! من از دوستان شما و پدرانتان هستم که از سفر حج برمی گردم و خرجی خود را تمام (و یا گم) کرده ام و نمی توانم به شهر و دیارم بازگردم. مبلغی را در اختیارم بگذارید تا بتوانم به شهرم بازگردم، در آنجا این مبلغ را از جانب شما صدقه خواهم داد.»

جناب آقای «شهریار بحرانی» در دومین نشست پیاپی در صد و بیست و یکمین همایش ماهانة مؤسسه فرهنگی هنری موعود، «نقشه‌های شیطانی کفّار بر پرده سینمای غرب» را به بحث نشست. کارگردان  و فیلم‌ساز فیلم‌های «ملک سلیمان» و «مریم مقدّس» که پیش از این در نشست صد و بیست و یکم دربارة نگرش آخرالزّمانی غرب و بازتاب آن در سینمای هالیوود پرداخته بود، در این نشست به فیلم‌هایی اشاره کردند که در آن نحوة تحقّق برپایی جهان تک حکومتی تحت نظر شیطان به صورت صریح یا ضمنی بیان شده است.

امام علىّ‏ بن موسى الرضا (ع)، در يكى از بهترين لحظات نيايش خود، يعنى قنوت نماز ظهر جمعه، سرود بى‏ قرارى و انتظار سر مى‏ دهند و براى فرج و ظهور آن بزرگوار اين‏گونه دعا مى‏ كنند:
«اللّهُمَّ اصْلِحْ عَبْدَ كَ وَ خَليفَتَكَ، بِما اصْلَحْتَ بِهِ انْبِيائَكَ وَ رُسُلَكَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِكَتِكَ، وَ ايّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِكَ، وَ اسْلُكْهُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، يَحْفَظُونَهُ مِنْ كُلِّ سُوءٍ، وَ ابْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ امْناً، يَعْبُدُكَ لا يُشْرِكُ بِكَ شَيْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاحَدٍ مِنْ خَلْقِكَ عَلى وَ لِيِّكَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فى جِهادِ عَدُوّ كَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنى مِن انْصارِهِ، انَّكَ عَلى كُلّ شىْ ءٍ قَدير؛ 1

بارخدايا! (بر محمّد و آل محمّد درود و رحمت فرست و) از ولى و خليفه‏ ات و حجّت بر بندگانت و زبان گويايت كه به فرمان و اجازه‏ ات از سوى تو، حقايق را بيان مى‏ كند (و) به حكمت تو سخن مى‏ راند و چشم بينايت در ميان خلايقت و شاهد و گواه بر بندگانت، سرور بزرگوار و مجاهد (و كوشا و بنده پناه‏ آورنده به تو) هرگونه بلا و گزندى را دفع فرما! (خداوندا) و او را از شرّ (تمام) آنچه آفريدى (و خلق كردى) و پديد آوردى و ايجاد كردى و صورت بخشيدى، در امان بدار!

كنكاشى در سيره اقتصادى امام رضا (ع)
همواره مسئله اقتصاد يكى از موضوعات مهمّ جوامع بشرى ، از گذشته‏ هاى دور تا به امروز بوده است و اسلام و راهنمايان ارزشمند آن نيز نگاه خاص و ويژه‏ اى به اين مهم داشته‏ اند؛ به طورى كه بسيارى از آموزه‏ هاى دينى در حوزه تشريع و تبيين، جهت‏ گيرى اقتصادى خاصّى دارد كه نگرش كلى اسلام به اقتصاد و به ويژه توسعه اقتصادى را در دين نشان مى ‏دهد.

حضرت امام رضا (ع) به خراسان تشريف آوردند و به اصطلاح ولى‏ عهد مأمون عباسى شدند، و مأمون دستور داد كه تمام اطرافيان و درباريان با آن حضرت بيعت كنند. همه بيعت كردند، جز نفرات معدودى كه يكى از آنها جلودی نام داشت بود.

طرح روز

جستجو

جدیدترین نظرات

اوقات شرعی


آگهی
آگهی
آگهی
آگهی

سرخط خبرها